tisdag 23 november 2010

Storhandling

Alltid lika roligt att åka iväg och storhandla, känns som en utflykt. =) Ska sätta mig nu och göra en lista på det som behövs och det vi ska ha första advent. Tjo!

Ringde förresten till Coop idag och de kommer att få in Änglamarks julskinka och kanske ekologisk julskinka från Scan. Dock är jag osäker på om någon av dem kommer att vara kravmärkta så jag ska kontakta Änglamark för mer information. Det kraschar lite i huvudet på mig för det är ju kravmärkt jag vill ha. Vad gör jag annars? Ekologisk - då är det ju ändå inte säkert att djuren haft det bra. Ett annat alternativ är det vi gjort övriga jular - griljerat kokt kalkonbröst från Ingelsta - inte ekologisk och inte kravmärkt. Vill inte stå med dåligt samvete i jul men kan inte föreställa mig en jul utan griljerad skinka eller kalkon. Gah blir tokig på detta. Ska jag göra undantag, vilket jag faktiskt gör de gånger vi äter ute och jag inte alls vet vart kött/fisk kommer ifrån eller ska jag vara benhård? Samvetskval.

Tycker ändå jag gör mycket, men i mitt val att inte vara vegetarian utan att i stället äta kravkött så känns det ju jäkligt illa att inte hålla på det, men å andra sidan så borde jag ju vara lika hård när det gäller mat ute och det är jag ju inte. Vart sjutton drar man sina gränser på vad som är att göra så mycket man kan? Varför kan inte utbudet vara större?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar