fredag 5 november 2010

Bilder på mat och bullar

Tänkte på det där med konsten att fotografera mat. Det är inte lätt, när jag googlade efter tonfisksås så insåg jag hur äcklig mat kan se ut. Tonfisksås tillhör de rätter som verkligen kan framstå som - ursäkta mig - spyor. Detta innebar att jag inte visste om jag skulle publicera bilden igår eller inte. Den är långt ifrån så bra som jag skulle vilja, men jag tycker inte den ser ut som en spya heller. =) Nåväl, jag letade faktiskt efter något grönt att dekorera med, men det var tomt på sånt både i kyl och skafferi tyvärr.

Bullar ja, kanelbullar. Eller kardemummabullar. Släta bullar. Vaniljbullar. Min sambo är kardemummabullsuppväxt och jag är kanelbullsuppväxt = krock. Det är jag som bakar = vinst varje gång. ;o) Nej allvarligt så tänkte jag baka kanelbullar med kardemumma i degen idag, kanske inte min favorit men jag måste ju bjuda till lite. Tänker göra hälften med kanel och hälften med vanilj, lingon och äpple. Dags att sätta fart. Förresten inser jag att frysen kommer att bli överfull ganska snart. *s*

2 kommentarer:

  1. jajaja, mera Maya. Jag blir sååå glad av allt jag ser att du gör<3

    SvaraRadera
  2. =) Åh tack! Jajemen det kommer mera!

    SvaraRadera